onsdag 22 november 2017

Öva, öva, öva....

Jag inser ju att för att bli en bra massör måste jag öva. Öva lite till. Och öva ännu mer. Men det är lite svårt att få till. Inte så att det saknas objekt att öva på, det finns tvärt om en hel massa som erbjudit sig. Man jag har inte riktigt fått till att bestämma nåt med nån, det dagliga har helt enkelt fått ta för mycket plats. Men idag iallafall, tryckte jag ner en familjemedlem i taget på massagebänken och tvingade dem att ta det lugnt och varva ner. Ska bara, ska bara, sen kommer jag.... Och sen när de väl ligger där vill de aldrig att jag ska sluta.

Och inte jag heller, det är riktigt roligt. Och intressant. Hur olika, olika personer upplever massagen. Och hur olika de känns under händerna. Unga dottern som håller på och skratta ihjäl sig bara hon tänker på det, hon blir kittlig av bara tanken. Och den äldre som tycker det är för mycket jobb att klä av sig och helst skulle vilja bli masserad med kläderna på. Och mannen, som alltid har så mycket viktigt att göra... Vilken familj va?!? När jag bara står där med olja och varma handdukar och bara vill göra det skönt för dem. De förstår nog inte sitt eget bästa misstänker jag.

Så, om det finns några hugande aspiranter utanför detta hus är ni välkomna att höra av er. Jag har inget myspysigt rum med fluff, dämpad belysning eller välmatchade handdukar. Men jag har en massagebänk i ett rum fullt med legogubbar och div bra-att-ha-saker. Det ni!
Så om ni håller tillgodo med legot och det andra, så lovar jag att ge er en så proffsig massage jag bara kan. Med reservation för att jag kommer att missa nåt grepp och ta ett annat två gånger. Eller att jag kommer glömma ett ben och och istället massera en arm. Men i stort sett kommer det att gå vägen. Och ni gör mig en stor tjänst. 

Så, vem anmäler sig först?!



2 kommentarer:

  1. Åh, hade du bott närmare där jag bor så hade du fått öva hur mycket du ville på mig! Älskar att få massage 😍. Och på tal om det så var jag på elevbehandling på Axelsons igår. Taktil massage. Underbart!
    Kram Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag gärna gjort! Taktil massage tror jag att vi också ska få lära oss. Nästa helg är det dags för nästa utbildningstillfälle!!

      Radera