fredag 9 februari 2018

Skidor, skidor, skidor. Och lite annat!

Då har vi avverkat ungefär första halvan av vår skidweekend och jag tänkte att det kunde vara läge för en halvleksrapport. Hela detta projektet kändes ju minst sagt tvivelaktigt innan vi åkte. En unge med bruten och gipsad arm och en med en avtagande influensa/förkylning/ont i halsen sjuka. Inte bästa utgångsläget. 

Första dagen, igår, som var både resdag och halv skiddag förflöt över förväntan. Efter lunch och ombyte blev det ett par km på längdskidorna. Vädret var toppen och jag hade gärna åkt minst ett par mil, men med ovan nämnda förutsättningar var jag mer än nöjd med att vi fick till nåt. Inte helt lätt att staka med gipsad arm. 

Idag var det utför som gällde, så även i morgon. Och är det nåt som våra barn gillar så är det att åka skidor utför. Helt klart krävs det mer än en gipsad arm för att inte kunna åka. Efter ett par mycket försiktiga åk glömdes gipset bort, ontet i halsen också. Vi hade därmed en skön dag i backen, fick till och med lite sol som värmde. Inte illa alls. Men orken var inte 100%ig, för nån av oss, så när resten av familjen skulle ta de sista åken valde jag att avbryta. 



Fick för mig att jag skulle åka ner till Järvsö och kolla på Lill Babs butik, café och utställning. Kändes som en passande aktivitet att avrunda dagen med. Inte för att jag är nåt stort Lill Babs fans, men tyckte ändå att det skulle vara kul att se det. Och det var faktiskt riktigt roligt, så mycket hon har gjort! 
Nästa gång jag kommer förbi måste jag ta en fika i caféet också, supermysigt, och så mycket goda saker. 




Nu har vi landat i varsitt soffhörn. Laddar inför unga dotterns 10-årsdag i morgon. Själv är hon så förväntansfull, näst intill bristningsgränsen. 

Hon skulle bara veta vad som står i kylskåpet...chokladbollstårtan som hon har önskat till frukost! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar