tisdag 3 april 2018

Inspiration sökes!

Sitter här och biter på naglarna, sliter mitt hår och våndas. Kvällens pass närmar sig med alltför stora stormsteg och jag vet inte vad jag ska hitta på. Varje tisdag kör jag en fysträning med det passande namnet U-Camp, eftersom själva gymmet heter UFIT.

Konceptet, om det nu kan kallas så eftersom det endast är jag själv som styr det, är väldigt öppet. Jag kan göra och planera och sätta ihop som jag vill, bara det är omväxlande, roligt, jobbigt, innehåller styrka, puls, rörlighet och gärna lockar till skratt och att man tar i allt vad man orkar. Typ. Hur svårt kan det vara att hitta på nåt sånt?

Inte alls svårt vanligtvis! Men ikväll....gahhhh.... Huvudet är tomt, idéerna redan använda, för tråkiga, för jobbiga, för lätta. Kommer inte på nåt kul alls!
Nu är det 47 min kvar.... Jag sätter ihop en cirkel i panik. Jag får plocka övningar från alla andra hundratals pass jag har kört och hoppas att ingen märker att det bara är gammal skåpmat. Har jag tur blir det till och med bra, har jag jättetur blir det ett väldigt kul pass. Och har jag otur....nej, det vill jag inte tänka på.
Till nästa vecka, snälla hjälp mig. Om jag har samma idétorka, vad ska jag då hitta på för kul? Tips på roliga upplägg enligt ovanstående kriterier mottages tacksamt. Bästa förslag belönas med en fribiljett till passet!


Glada deltagare efter första passet. Får se om de är lika glada efter i kväll!?

4 kommentarer:

  1. Gör du stationer då så att man gör en ny övning på varje station?
    Jag gillar övningar med sån där jättestor boll där det är lite balans inblandat. Jag har gjort två olika roliga övningar med den. Den ena när man ska luta benen på bollen och sedan göra armhävningar och den andra när man ligger på golvet och drar in bollen under sig med benen så man måste lyfta höfterna, svårt att förklara, men det är kul.
    Kan inte komma på några övningar jag skrattar av. Men det måste väl vara sådant man gör tillsammans. Man skulle ju kunna leka ogräset. Alla håller fast i varandra så hårt de kan och trädgårdsmästaren försöker dra loss dem. Vet inte om alla uppskattar den sortens lekar på ett pass. Men jag tycker att det är jättekul.
    Man skulle kunna ha en sån där mjuk boll och kasta mellan varandra så försöker man fånga bollen och kasta för att bränna de andra och blir man bränd får man göra tio krysshopp. Man måste alltså fånga bollen med händerna. Hamnar den nån annanstans på kroppen är man bränd.
    ❤️Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för bra tips! Cirkelträning med olika stationer brukar jag köra ibland och även använda stor boll. Ogräset var kul, den kan man säkert ha med, men kanske hellre ute här är för trångt. Även leken med bollen och att man blir bränd kan vara jättekul till utepassen! Tack snälla😃

      Radera
  2. Jag älskar ju att köra ett pass med en kortlek. Man vet inte vad som komma skall.
    Jag brukar köra tex
    Spader=armhävningar
    Klöver=knäböj
    Hjärter=burpees
    Ruter=Mountain climber

    Sedan är det kortet som avgör hur många rep det blir.
    Vill man avancera med fler övningar kan man ta 10 rep på j-k. Alltså 10 dips p. Det blir j
    10 utfall om det blir dam osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kortleken gillar jag också. Den brukar jag köra både med grupper och PT klienter. Den brukar alla gilla och kan varieras hur mycket som helst. Superbra verkligen!!

      Radera